baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner

Нагадуємо, що 01 січня 2021 року розпочався черговий етап подання особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічних декларацій за 2020 рік.

З метою реалізації пункту 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» державні службовці категорії «А», «Б», «В» та особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, зобов’язані подати щорічну декларацію за 2020 рік, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) nazk.gov.ua, починаючи з 01 січня 2021 року до 31 березня 2021 року.

Важливо пам’ятати, що безпосередньому поданню електронних декларацій може передувати виникнення питань у зв’язку з завершенням терміну дії електронного підпису, тому слід завчасно перевірити термін дії електронних ключів кожного суб’єкта декларування, з метою забезпечення подальшого безперешкодного входу до реєстру та можливості внесення відомостей до електронних декларацій.

Повідомляємо, що суб’єктам декларування для заповнення декларації можна отримати з електронних реєстрів за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Розповідаємо, яку саме інформацію можна знайти не виходячи з дому:

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (https://bit.ly/2zeaaIQ)

– містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 „Об’єкти нерухомості“ та 4 „Об’єкти незавершеного будівництва“ декларації;

Офіційний електронний портал Держгеокадастру (https://e.land.gov.ua/) – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 „Об’єкти нерухомості“ та 4 „Об’єкти незавершеного будівництва“ декларації;

 

0259

 

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://bit.ly/35uO94s) – інформація до розділів 8 „Корпоративні права“ та 9 „Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї“ декларації;

Електронний кабінет водія (https://bit.ly/2YyQsSw) – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 „Цінне рухоме майно – транспортні засоби“;

Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України  (https://cabinet.tax.gov.ua/) – містить відомості про доходи;

Портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію;

Укрпатент (https://bit.ly/2xxa7Hk) – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».

Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України (https://cabinet.smida.gov.ua/) – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери».

 

Зверніть увагу, що інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.

 

Доводимо до відома оновлені роз’яснення, матеріали, сервіси та інструменти щодо заповнення е-декларацій, а саме:

матеріали щодо заповнення е-декларацій, які розміщені на веб-сайті Національного агентства: https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/ ;

роз’яснення Націанального агентства щодо е-декларування із можливістю

пошуку по тексту: http://bit.ly/3a2Rlbt ;

он-лайн курс, який допоможе заповнити е-декларацію „Просто про                    е-декларування“: https://cutt.ly/8zM6rtV ;

ресурси сторінки Офісу розбудови доброчесності, де можна дізнатися як

правильно заповнювати е-декларації й отримати відповіді на запитання „що, де, коли і як?“: https://cutt.ly/yz1usdu ;

ресурси сторінки Facebook Офісу розбудови доброчесності: https://www.facebook.com/prosvita.nazk ;

ресурси сторінки Facebook Національного агентства: https://www.facebook.com/NAZKgov ;

ресурси Telegram каналу Національного агентства:  https://t.me/NAZK_gov_ua ;

дані контакт-центру для допомоги декларантам: +38(044)200–06–94 та

електронної скриньки для вирішення технічних питань: support@nazk.gov.ua

 

Нагадуємо, що з 30 грудня 2020 року набрали чинності зміни до Закону України „Про запобігання корупції“, якими відновлено обов’язок окремих суб’єктів декларування подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

Такі повідомлення необхідно подавати протягом 10 днів з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на          1 січня відповідного року (113,5 тис. грн у 2021 році).

У модернізованому Реєстрі декларацій забезпечено можливість подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані в електронному вигляді.

Для цього необхідно увійти в свій електронний кабінет у Реєстрі декларацій з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та здійснити такі кроки:

  1. обрати „Нове повідомлення про суттєві зміни в майновому стані“;
  2. ознайомитися з правилами заповнення;
  3. перейти до заповнення форми та внести всю необхідну інформацію;
  4. натиснути на кнопку „Подати документ“.

Інформацію, включену в повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, треба буде також відобразити в декларації за відповідний період.

Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані?

Суб’єкти декларування, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків. Детальніше з переліком таких посад можливо ознайомитись у роз’ясненні за посиланням.

Інші суб’єкти декларування повідомлення про суттєві зміни у майновому стані не подають.

 

Також повідомляємо щодо персональної відповідальності особи за порушення вимог фінансового контролю, а саме:

за умисне неподання суб’єктом декларування е-декларації передбачена кримінальна відповідальність у вигляді штрафу від 2500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадських робіт на строк від 150 до 240 годин, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років (ст. 366-3 Кримінального кодексу України, діє з 30.12.2020);

неподання чи несвоєчасне подання декларацій, а також подання декларацій з недостовірними (у тому числі неповними ) даними має наслідком притягнення особи до адміністративної чи кримінальної відповідальності у вигляді накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Крім того інформуємо, що встановлення факту неподання чи несвоєчасного подання е-декларації має наслідком внесення за рішенням суду суб’єкта декларування до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

 

 

Що робити, якщо ви знайшли помилку у своїй декларації, але термін на подачу виправленої декларації вже минув?

Після перезавантаження у 2020 році Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) суттєво змінило підходи до перевірки декларацій — для нас важливо виявляти реальні порушення, а не «одруки» декларантів.

Саме для цього НАЗК створює спеціальні сервіси для надання консультацій щодо заповнення декларацій, а також постійно працює над удосконаленням Реєстру декларацій.

Навіть якщо ви допустили помилку в декларації, але її повна перевірка ще не розпочата, ви можете виправити дані таким чином:

  • Якщо ви виявили помилку в декларації впродовж 7 днів із дати подачі декларації,то можна подати виправлену декларацію (не більше 3 разів).

Для цього не потрібно звертатися до НАЗК окремо. Треба натиснути на кнопку «Подати виправлену декларацію», яка є активною впродовж відповідного строку у вашому електронному кабінеті в полі поданої декларації. Після спливу цього строку подати декларацію з достовірними відомостями (виправлену) можна лише за результатами проведеної повної перевірки декларації НАЗК.

Зверніть увагу, що це правило стосується також декларацій за інші звітні періоди. Наприклад, якщо ви знайшли помилку у декларації за 2020 та 2019 роки, то можливість подати виправлені декларації буде лише після повної перевірки обох декларацій.

  • Якщо термін на подачу виправленої декларації вже минув, ви можете звернутися до НАЗК через персональний електронний кабінет. Треба деталізовано описати виявлені неточності або помилки, пояснити причини зазначення недостовірних відомостей, додати підтвердні документи (за наявності).

Проте, якщо про помилку ви дізналися вже під час повної перевірки декларації працівниками НАЗК, то ваше повідомлення через персональний кабінет не виключатиме можливості застосування заходів, передбачених у випадках внесення недостовірних відомостей. Це ж правило застосовується, якщо про помилку ви дізналися із засобів масової інформації (наприклад, після журналістського розслідування) або від третіх осіб.

Якщо ви сумніваєтеся, як правильно внести ті чи інші дані у вашу декларацію, ви можете зателефонувати до нашого Контакт-центру за номером (044) 200 06 94 або скористатися іншими сервісами від НАЗК.

Повний перелік сервісів можна знайти за посиланням: https://bit.ly/3qPapis.

Нагадуємо, що кампанія декларування триватиме до 31 березня (включно) 2021.

 

Бублик Ольга  20 01 05

 

Схожі публікації:

baner

Сектор з інформаційної діяльності та зв"язків з громадскістю

м. Павлоград, вул. Центральна, 98, каб.201, тел: (0563) 26-96-04

baner
baner
baner
baner