baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner

Який сьогодні діє порядок поновлення пенсійної виплати у випадку первинного звернення людини з цього питання.

Перше, що треба зробити таким громадянам, це оформити статус переміщеної особи, який закріплюється довідкою встановленого зразка.

Порядок відновлення пенсійних виплат регулюється Законом № 1706 Порядком № 509, постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 „Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам” (далі – Постанова № 637), постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 № 365 „Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам” (далі – Постанова № 365).

Виходячи з вимог перелічених вище нормативних документів особі, яка уперше звертається за відновленням пенсійних виплат, після отримання довідки встановленого зразка, в управлінні соціального захисту населення за місцем фактичного проживання, необхідно звернутись в управління Пенсійного фонду України відповідного міста або району, яке обслуговує цю територію. При цьому існує обов’язкова умова – особистого звернення. При зверненні за відновленням виплати, пенсіонер повинен надати наступні документи:

— паспорт;

— ідентифікаційний номер;

— довідку внутрішньо переміщеної особи;

— пенсійне посвідчення;

— заяву про відкриття рахунку у відділенні Ощадбанку.

Відновлення виплати пенсії відбувається не відразу, а тільки після перевірки органом соціального захисту населення факту проживання внутрішньо переміщеної особи за указаною адресою. Акт, складений за результатами такої перевірки, спрямовується на розгляд Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, створеною при райдержадміністраціях або міськрадах, яка приймає остаточне рішення. За результатами цього рішення управління Пенсійного фонду призначає пенсію або поновлює її виплату.

Будь-яка соціальна виплата залежить від актуальності статусу внутрішньо переміщеної особи. Цей статус підтверджує, винятково управління соціального захисту населення, при особистому зверненні громадянина, якому видається довідка внутрішньо переміщеної особи. Підтвердження статусу дає можливість людині звернутись в управління Пенсійного фонду чи то за первинним призначенням пенсії, досягши пенсійного віку, чи то за перерахунком пенсії за стажем і заробітною платою або призначити пенсію по втраті годувальника, надавши необхідні документи.

 

Якщо внутрішньо переміщена особа вже поновила та отримує пенсію на підконтрольній території, але переїхала і хоче перевести її до іншого міста або району області чи інших областей. Який порядок дій у цьому випадку?

Внутрішньо переміщена особа має право виїхати на проживання до іншого району або міста нашої чи інших областей. Це закріплено ст.9 Закону № 1706 та п.9 Порядку № 509. Треба звернутись до управління соціального захисту населення за новим місцем проживання для закріплення факту свого переміщення, що фіксується в довідці внутрішньо переміщеної особи. Раніше видана довідка вилучається. Надалі необхідно звернутись до управління Пенсійного фонду за місцем проживання та надати наступний пакет документів:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний номер;
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • номер рахунку відкритий у відділенні Ощадбанку;
  • власноручно написану заяву про запит пенсійної справи за новим місцем проживання.

Не пізніше наступного робочого дня після отримання заяви документи передаються до структурного підрозділу соціального захисту населення для перевірки факту проживання внутрішньо переміщеної особи за її новою адресою. За результатами перевірки комісія з питань призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам приймає рішення про призначення або відмову у призначенні пенсійних виплат та надсилає копію рішення до управління Пенсійного фонду України.

 

Чи існують обмеження в переведенні виплат

з одного місця проживання до іншого.

Обмежень для переводу пенсій внутрішньо переміщеним особам до іншого управління Пенсійного фонду не встановлено. Однак слід зазначити, що при кожній зміні місця проживання внутрішньо переміщеними особами, процедури поновлення виплати пенсій будуть виконуватись підрозділами соціального захисту населення в повному обсязі. Пенсійна виплата при цьому буде розпочата тільки тоді, коли всі передбачені дії будуть виконані, а документи, що надають право на виплату пенсії, отримані управлінням Пенсійного фонду.

 

Який порядок поновлення виплати пенсії за нормами Постанови № 365 через Комісії.

Якщо з яких-небудь причин було призупинено виплату пенсії, громадянинові для з’ясування причин призупинення необхідно звернутись в управління соціального захисту населення, де він зареєстрований як внутрішньо переміщена особа. Якщо соціальна виплата призупинена унаслідок анулювання довідки, то таке звернення можливо тільки через шість місяців. А якщо соціальні виплати призупинені унаслідок відсутності внутрішньо переміщеної особи на момент перевірки, і він впродовж 60 днів звертається в управління соціального захисту населення, то йому поновлюються виплати з моменту призупинення. У такому разі, внутрішньо переміщена особа має право звернутись в управління Пенсійного фонду міста або району для подання заяви про відновлення виплати пенсії, надавши довідку внутрішньо переміщеної особи і документ, що засвідчує особу.

Впродовж 15 робочих днів проводиться перевірка достовірності вказаної інформації про фактичне місце проживання. За результатами проведення перевірки складається акт, який виноситься на розгляд Комісії з питань призначення, відновлення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Комісія розглядає клопотання про призначення або відмову соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.  Комісія розглядає клопотання про призначення або відмову соціальних виплат протягом 5 робочих днів і виносить ухвалу, яка спрямовується в управління Пенсійного фонду для виконання.

Згідно з Постановою № 637 внутрішньо переміщені особи повинні періодично проходити фізичну ідентифікацію у будь-якому відділенні Ощадбанку. У разі проходження фізичної ідентифікації банк призупиняє розрахункові операції по поточних рахунках пенсіонера, про що інформує управління соціального захисту населення для відповідного реагування.

Відновлення виплати пенсії робиться на підставі рішення Комісії.

 

Яка послідовність кроків для оформлення внутрішньо переміщеною особою електронного пенсійного посвідчення, яке одночасно є платіжною карткою?

Для отримання платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеним особам необхідно здійснити наступні кроки:

  • звернутись до управління Пенсійного фонду, де вони перебувають на обліку;
  • подати заяву на виготовлення посвідчення разом з оригіналами паспорта, ідентифікаційного номера, довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та фотокартки розміром 3х2,5 см.

Необхідно враховувати, що встановлений термін для виготовлення електронного пенсійного посвідчення – 30 робочих днів.

Щоб отримати виготовлене електронне пенсійне посвідчення необхідно звернутись до відділення Ощадбанку, яке зазначив пенсіонер у заяві на виготовлення посвідчення.

 

Чи існують особливості звернення громадян, які проживають на тимчасово непідконтрольній території за призначенням або перерахунком пенсії.

Порядок звернення громадян України за призначенням бо перерахунком пенсії єдиний, і регулюється Законами України від 09.07.2003 № 10-58-ІУ „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, від 05.11.1991 № 1788-ХІІ „Про пенсійне забезпечення”, від 28.02.1991 № 796-ХІІ „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, від 10.12.2015 № 889-УІІІ „Про державну службу”, а також Порядком надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 та інших нормативно-правових актів.

Внутрішньо переміщена особа може призначити пенсію, надавши необхідні документи (паспорт, ідентифікаційний номер, трудову книжку, документи про освіту, військовий квиток, тощо). Якщо пенсіонер продовжує працювати, провести перерахунок пенсії через 24 місяці. У разі звільнення з роботи і своєчасного повідомлення територіального органу Пенсійного фонду, його пенсія може індексуватись і при підвищенні прожиткового мінімуму розмір пенсії перераховується.

Для зручності в отриманні інформації, внутрішньо переміщена особа може скористатися електронними ресурсами Пенсійного фонду, а саме послугами веб-порталу.

Процедура реєстрації досить проста. Для цього необхідно звернутися особисто в управління Пенсійного фонду за місцем фактичної реєстрації, пред’явивши документ, що засвідчує особу, заповнивши заяву встановленого зразка, або з використанням електронного цифрового підпису за електронною адресою: portal.pfu.gov.ua

 

 

 

Начальник Павлоградського відділу

обслуговування громадян                                                                                     Г.В.Коваленко

Схожі публікації:

baner

Сектор з інформаційної діяльності та зв"язків з громадскістю

м. Павлоград, вул. Центральна, 98, каб.201, тел: (0563) 26-96-04

baner
baner
baner
baner