baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner

 

У вересні 2012 року був прийнятий Закон України “Про адміністративні послуги”, відповідно до якого при міських радах (їх виконавчих органах) і райдержадміністраціях були створені центри надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП), в яких надаються адміністративні послуги населенню через адміністраторів шляхом їх взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг. Згідно з новими вимогами чинного законодавства України ЦНАП можуть утворюватися і при виконавчому органі міста районного значення, селищної, сільської ради у разі прийняття відповідною радою такого рішення. Тобто законодавець надав право утворювати ЦНАП при об’єднаних територіальних громадах.

Адміністративна послуга – це результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону.

Суб’єкт надання адміністративної послуги – орган виконавчої влади, інший державний орган, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.

У Дніпропетровській області створено 38 ЦНАП та 9 їх територіальних підрозділів, які функціонують у м. Дніпрі, як обласному центрі, 12 містах обласного значення (7 територіальних підрозділів у м. Кривий Ріг, 2 – у м. Кам’янське), 22 районах регіону, 3 – при об’єднаних територіальних громадах.

Зокрема, з початку 2016 року на Дніпропетровщині відкрито 5 нових офісів ЦНАП: 2 філії Центру в Дніпровському та Південному районах м. Кам’янське та 3 офіси ЦНАП в об’єднаних територіальних громадах.

За кількістю офісів ЦНАП область займає перше місце в Україні (всього 47).

Крім того, наразі прийняті ще рішення 8 місцевих рад об’єднаних територіальних громад (ОТГ) про утворення ЦНАП, затвердження їх Положень, Регламентів та Переліків.

Унікальний прецедент для Дніпропетровської області – це прийняття рішень про утворення ЦНАП у 2-х звичайних сільських радах Солонянського району – Іверській (1530 осіб) та Олександропільській (2440), які не є ОТГ.

Сутність роботи ЦНАП полягає в тому, що, звернувшись до адміністратора центру, суб’єкт звернення (громадянин або підприємець) може отримати вичерпну інформацію або консультацію щодо вимог та порядку надання тієї чи іншої послуги, здати пакет документів, необхідний для отримання послуги, і в подальшому – отримати оформлений результат запитуваної адміністративної послуги або відмову в її наданні.

Концепція роботи ЦНАП передбачає, що адміністратор – посадова особа органу, що утворив ЦНАП (місцевої ради або райдержадміністрації), виступає в якості державного «посередника», який унеможливлює прямий контакт заявника із суб’єктом надання адміністративної послуги і, таким чином, виключається корупційна складова, спрощуються доступ та умови отримання послуг органів державної влади, значно скорочуються строки оформлення таких послуг.

Станом на 21 вересня 2016 року всього в регіоні надано 335 498 адміністративних послуг та 210 272 консультації.

Всього через міські ЦНАП надано 222 534 адміністративні послуги (або 66,3 % від загальної кількості наданих адміністративних послуг в області) та 112 500 консультацій (або 53,5 % від загальної кількості наданих консультацій в області).

Всього через районні ЦНАП надано 112 964 адміністративні послуги (або 33,7 % від загальної кількості наданих адміністративних послуг в області) та 97 772 консультації (або 46,5 % від загальної кількості наданих консультацій в області).

У травні 2014 року було прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України № 523-р “Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг” (із змінами), яким затверджено 52 види послуг, що мають надаватися виключно через ЦНАП, а не за місцезнаходженням суб’єктів надання адміністративних послуг – відповідних органів державної влади.

Це послуги у сферах державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців, речових прав на нерухоме майно, земельних відносин, міграції, з питань будівництва, промислового надзору, дозвільні документи тощо.

Так, з грудня 2014 року в 35 ЦНАП області забезпечено присутність державних кадастрових реєстраторів, які з січня 2015 року приймають документи від адміністраторів ЦНАП для оформлення адміністративних послуг у сфері земельних відносин, зокрема щодо внесення та отримання відомостей з Державного земельного кадастру, а також здійснюють консультування заявників з цих питань. Досвід роботи ЦНАП області показує, що більшість тих послуг, які надавалися в минулі роки протягом півроку або навіть року на базі територіальних підрозділів Держземагенства (сьогодні вже – Держгеокадастр), наразі надаються в ЦНАП у присутності заявника.

Крім того, у 34 ЦНАП області можна отримати адміністративні послуги по лінії Державної міграційної служби, зокрема одержати паспорт громадянина України, провести всі необхідні дії, пов’язані з його обміном, вклеюванням фото.

На сьогодні зазначені послуги доступні у ЦНАП 11 міст (Вільногірськ, Кам’янське, Жовті Води, Кривий Ріг, Марганець, Нікополь, Павлоград, Покров, Синельникове, Тернівка, Першотравенськ) та 21 району (Апостолівський, Васильківський, Верхньодніпровський, Дніпровський, Криворізький, Криничанський, Магдалинівський, Межівський, Нікопольський, Павлоградський, Петриківський, Петропавлівський, Покровський, П’ятихатський, Синельниківський, Солонянський, Софіївський, Томаківський, Царичанський, Широківський, Юр’ївський), а також  ЦНАП при 2-х ОТГ —  Слобожанській селищній та Богданівській сільській територіальних громадах.

Проте, в окремих населених пунктах області оформлення паспорта громадянина України для осіб, які досягли 16-річного віку та отримують цей документ уперше, відбувається не через ЦНАП, а на базі територіальних підрозділів Державної міграційної служби України (далі – ДМС України).

Станом на 10.10.2016 у Дніпропетровській області встановлено 44 робочі станції на базі 25 територіальних підрозділів ДМС для оформлення і видачі паспорта громадянина України засобами Єдиного державного демографічного реєстру, тобто у формі пластикової картки, а саме: у 8 районних відділах у місті Дніпро (Дніпропетровськ) і в приміщенні Головного управління ДМС України у Дніпропетровській області, у 6 районних відділах у місті Кривий Ріг, в 1 районному відділі у місті Кам’янське (Дніпродзержинськ), Нікопольському, Павлоградському, Дніпровському (Дніпропетровському), Новомосковському районних відділах, а також в Апостолівському, Солонянському, Широківському, Царичанському районних секторах, Першотравенському міському секторі.

У тих населених пунктах Дніпропетровського регіону, де на сьогоднішній день не встановлені відповідні робочі станції, заяви на оформлення та видачу паспорта громадянина України приймаються через місцеві ЦНАП, і паспорта громадян України для осіб, які отримують цей документ уперше, видаються у формі книжечки.

З 04 квітня поточного року адміністратори ЦНАП отримали нові повноваження з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення за недотримання строків оформлення або обміну “внутрішніх” паспортів, а також відсутність реєстрації місця проживання. З цього часу співробітники територіальних підрозділів ДМС України не мають законного права виконувати ці функції.

Дніпропетровська облдержадміністрація першою в Україні розробила єдиний Порядок, що визначає покроковий алгоритм оформлення, розгляду та обліку таких матеріалів у ЦНАП не в локальному масштабі, а на території всієї області. Таким чином, були встановлені загальні правила, запроваджені єдині стандарти для всіх ЦНАП, затверджені уніфіковані зразки бланків протоколів і постанов тощо.

Порядок повністю погоджений і підтриманий не лише Головним територіальним управлінням юстиції у Дніпропетровській області, але й Міністерством юстиції України, без жодних зауважень. Прийнятий нормативно-правовий акт користується неабияким попитом серед інших регіонів України, які активно його застосовують на власних територіях.

Станом на 01 жовтня поточного року адміністраторами ЦНАП винесено понад 6 637 постанов та складено 615 протоколів.

З 01 липня цього року в рамках програмно-технічного комплексу облдержадміністрації “Регіональний віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області” (далі – Віртуальний офіс) запроваджено першу в Україні єдину електронну базу адміністративних правопорушень Дніпропетровської області.

Вищезазначену електронну базу наповнюють не лише 38 ЦНАП, а й органи реєстрації, утворені при сільських, селищних, міських радах районного значення, які працюють поза межами ЦНАП (понад 300). Це унікальний проект на теренах усієї України.

На виконання вимог Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)”, який набрав чинності 05 квітня 2015 року, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р “Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг” (із змінами) 36 ЦНАП Дніпропетровської області підключені до програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

На цей час Дніпропетровщина утримує лідируючі позиції серед інших регіонів України щодо прийому документів та видачі оформлених результатів надання адміністративних послуг у зазначеній сфері через адміністраторів ЦНАП. У період з 01 січня до 01 жовтня поточного року місцевими ЦНАП прийнято 25 661 заяву і запит від громадян та суб’єктів господарювання.

Крім того, за 9 місяців цього року адміністраторами ЦНАП регіону проведено 10395 дій з реєстрації заяв суб’єктів звернення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР).

З 21 липня розпочато реєстрацію громадських об’єднань через ЦНАП, використовуючи технічні можливості ЄДР. Першим був ЦНАП Кривого Рогу, наступними долучилися ЦНАПи Дніпра, Тернівки, Павлоградського району, інших адміністративно-територіальних одиниць області.

Також у ЦНАП надаються адміністративні послуги структурних підрозділів виконавчих органів міських рад і райдержадміністрацій. Потрібно лише звернутися до адміністратора Центру та надати необхідний пакет документів.

У кожному із ЦНАП належним чином оформлені сектори інформування, де розміщені інформаційні стенди, у разі можливості – інформаційні термінали, які містять актуальну, вичерпну інформацію, необхідну для одержання адміністративних послуг, яка є доступною для кожного відвідувача.

Важливо, що відповідно до закону час прийому суб’єктів звернення у ЦНАП становить не менше п’яти днів на тиждень та семи годин на день, і є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, які надаються через такі центри. До того ж, прийом заявників здійснюється без перерви на обід та не менше одного дня на тиждень до двадцятої години.

ЦНАП Дніпровської міської ради як центр, що має значення обласного, працює шість днів на тиждень і без перерви. У вівторок та четвер – до двадцятої години. В суботу з дев’ятої до шістнадцятої години. Для зручності мешканців міста, а також суб’єктів звернення з інших населених пунктів області, ЦНАП розташований на правому та лівому березі м. Дніпра.

Центр “Правобережний” знаходиться у приміщенні Дніпровської міської ради за адресою: пр. Д. Яворницького, 75, І поверх.

Центр “Лівобережний” знаходиться за адресою: пр. Слобожанський, 29, І поверх.

У зазначеному Центрі, окрім послуг по лінії Держгеокадастру України, реєстрації речових прав на нерухоме майно та власних послуг міської ради та її виконкому, надаються 24 види адміністративних послуг облдержадміністрації (ліцензії: на експорт, імпорт товарів, здійснення зовнішньоекономічної діяльності, надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти, загальної середньої освіти, постачання теплової енергії, централізоване водопостачання та водовідведення тощо; здійснення державної реєстрації договорів (контрактів) про спільну інвестиційну діяльність, видача свідоцтва про атестацію шкіл початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів; подання декларацій про відходи, отримання дозволу на спеціальне водокористування, на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів та інше).

Дніпропетровщина – регіон-лідер з переведення найпопулярніших у населення адміністративних послуг в електронну форму. Наразі 220 найбільш затребуваних послуг можна замовити онлайн. Це найвищий показник в Україні.

Протягом 2015 року через ЦНАП області запроваджено онлайн сервіси замовлення понад 70 адміністративних послуг і дозволів як місцевого, так і всеобласного значення (земельні відносини, реклама, санітарне благополуччя, ветеринарна медицина, розміщення об’єктів торгівлі, реєстраційні послуги для юридичних осіб тощо). Зокрема, електронні сервіси запроваджені на веб-порталі “Віртуальний офіс” (http://www.e-services.dp.gov.ua), в якому працюють 38 ЦНАП області, 226 їх адміністраторів, 463 суб’єкти надання адміністративних послуг, а також порталі  іGov.org.ua.

Для отримання послуги на одному з цих веб-ресурсів потрібно лише зареєструватись в “Особистому кабінеті”, пройти ідентифікацію за технологією Bank ID і заповнити відповідну електронну форму заяви на отримання конкретного документа. Після отримання SMS-повідомлення, оригінал зареєстрованого документа заявник може забрати, лише одноразово відвідавши зручний ЦНАП.

Таким чином, завдяки впровадженню електронних сервісів замовлення адміністративних послуг, заявник отримує право, незалежно від власного місцезнаходження, оперативно, буквально, протягом декількох хвилин, вирішувати питання з необхідними документами, економлячи при цьому власний час та фінанси, минаючи багаторазові відвідування ЦНАП і численні черги.

Схожі публікації:

baner

Сектор з інформаційної діяльності та зв"язків з громадскістю

м. Павлоград, вул. Центральна, 98, каб.201, тел: (0563) 26-96-04

baner
baner
baner
baner