baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner

З липня по листопад поточного року на Дніпропетровщині тривала операція «Урожай-2014», мета якої — виявлення неоформлених найманих працівників, легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання тощо.

Тож, в рамках проведення «урожайної» операції фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області відпрацьовано 4250 cуб’єктів господарювання, що складає майже 97% від загальної кількості зареєстрованих платників, які здійснюють діяльність у сфері сільського господарства.

За результатами заходів з виявлення «нелегалів»-заробітчан, легалізації доходів громадян та підвищення рівня виплати заробітної плати роботодавці добровільно оформили трудові відносини з 3290 найманими працівниками. Легалізовано доходи у вигляді заробітної плати в сумі майже 9 млн. грн., що вже забезпечило додаткові надходження до бюджету податку на доходи з фізичних осіб в сумі 1 млн. 530 тис. грн., єдиного внеску – 3 млн. 827 тис. грн.

Кількість найманих працівників, яким підвищено розмір заробітної плати, склала 14371 громадянин. За рахунок цього підвищення легалізовано 24 млн. 208 тис. грн. доходу, а до бюджету додатково – 3 млн. 177 тис. грн. ПДФО та 9 млн. 621 тис. грн. ЄСВ.

Також, станом на 01 грудня поточного року додатково укладено і зареєстровано 180 договорів та переглянуто 321 договір оренди земельних ділянок на загальний обсяг площ сільськогосподарських угідь 3272,6 га та 6419,4 га відповідно. Крім того, з громадянами додатково укладено та зареєстровано 2608 договорів оренди земельних часток (паїв) на загальний обсяг площ сільськогосподарських угідь 12232,3 га.

За результатами вжитих заходів додаткові надходження від орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в цілому по області склали понад 3,4 млн. грн., фіксованого сільськогосподарського податку – 401,1 тис. грн., податку на доходи фізичних осіб (за рахунок додатково укладених та зареєстрованих договорів оренди земельних ділянок (паїв) у громадян) –1,2 млн. грн.

 

Книга обліку доходів і витрат платників єдиного податку

Книга обліку доходів (книга обліку доходів і витрат) повинна бути прошнурована та мати пронумеровані сторінки.

Нумерація сторінок повинна розпочинатись з першої сторінки, на якій будуть здійснюватись записи по господарських операціях платника податку. На останній сторінці вказується кількість сторінок, що є в книзі обліку доходів (книзі обліку доходів і витрат), запис про це завіряється підписом платника податку та печаткою органу доходів і зборів, де зареєстрований такий платник.

Якщо сторінки в книзі обліку доходів (книзі обліку доходів і витрат) закінчилися, то платник податку має завести нову книгу обліку доходів (книгу обліку доходів і витрат), при цьому дата першого запису в ній повинна припадати на день, наступний за останнім днем запису, зробленим у книзі, яка велась раніше.

Порядок ведення книги обліку доходів платниками єдиного податку першої і другої груп та платниками єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, та Порядок ведення книги обліку доходів і витрат платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 р. № 1637.

 

Чи всі платники єдиного податку є платниками ЄВ

Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами, звільняються від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за себе незалежно від використання ними праці найманих осіб. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

Про обмеження видів діяльності для платників єдиного податку

На підставі поданої фізичною особою-підприємцем заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про обрані фізичною особою-підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право застосовувати спрощену систему оподаткування. Положеннями Податкового кодексу не передбачено обмежень для підприємців першої та другої груп щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку.

У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані фізичною особою-підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності згідно з Класифікацією видів економічної діяльності ДК 009:2010, що затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 р. № 457.

До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про обрані фізичною особою-підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності.

 

Втрата бухгалтерських документів

У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов’язань за звітний податковий період. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, не підтверджені відповідними документами витрати не включаються до витрат за податковий звітний період та розрахунку об’єкта оподаткування, і на суму недосплаченого податку нараховується пеня в розмірі 120 відсотків облікової ставки Національного банку України.

Отже, у разі втрати, документів платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи для поновлення таких документів.

 

 

Строки застосування адміністративно-господарських санкцій

Строки застосування адміністративно-господарських санкцій встановлені статтею 250 Господарського кодексу України (ГК), можуть бути застосовані до суб’єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення. Але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб’єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Постанова ВСУ від 04.11.2014 № 21-466а14

 

Про реквізити касового чеку

При здійсненні розрахунків з використанням РРО факт продажу товарів повинен підтверджуватись розрахунковим документом встановленої форми. В касовому чеку повинні міститись такі обов’язкові реквізити:

  • назва господарської одиниці;
  • адреса господарської одиниці;
  • для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, — індивідуальний податковий номер платника ПДВ;
  • перед номером друкуються великі літери «ПН»;
  • для СГ, що не є платниками ПДВ, — ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ДРФО, перед яким друкуються великі літери «ІД»;
  • кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги);
  • вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги);
  • літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги);
  • позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО»;
  • для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком — літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка — великі літери «ПДВ»;
  • порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН»; напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК» та логотип виробника.

Згідно з п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням РРО на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків; не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

  • вчинене вперше — одна гривня;
  • вчинене вдруге — сто відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (послуг);
  • за кожне наступне вчинене порушення — у п’ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

Оскільки продаж товару без застосування РРО не є триваючим порушенням і невидача касового чеку під час кожного продажу товару визнається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, а тому кожне наступне таке порушення буде вважатись повторним.

Таким чином, у разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання фактів неодноразових порушень вимог щодо застосування РРО, до суб’єкта господарювання застосовуються фінансові санкції:

  • за порушення, вчинене вперше — одна гривня,
  • за вчинене вдруге — 100 відсотків вартості проданих з порушенням товарів,
  • за вчинене втретє та наступні — у п’ятикратному розмірі вартості проданих з порушенням товарів (послуг).

 

 

Схожі публікації:

baner

Сектор з інформаційної діяльності та зв"язків з громадскістю

м. Павлоград, вул. Центральна, 98, каб.201, тел: (0563) 26-96-04

baner
baner
baner
baner